به گزارش همشهری آنلاین، دکتر محمد باقر قالیباف در حاشیه مراسم افتتاح ایستگاههای شهرک اکباتان و ارم سبز از خط ۴ متروی تهران با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران گفت: زمانی این بحث دنبال میشد که تهران باید به ۲۲ فرمانداری تبدیل شود اما مشکل ما اینها نیست و چنین ضرورتی واقعا وجود ندارد و کارشناسان نیز چنین کاری را تایید نمیکنند.
وی ادامه داد: چند سال پیش دولت اعلام کرد که متروهای شهرهای اقماری را میخواهد خود احداث کند این در حالی بود که شهرداری تهران متروی کرج را احداث کرد اما بعد از گذشت ۵ - ۶ سال ناگزیر شدند که ساخت متروی شهرهای اقماری را دوباره به شهرداری تهران و شرکت متروی تهران و حومه برگردانند.
قالیباف تصریح کرد: بر این اساس شهرداری دوباره ساخت متروی فرودگاه امام (ره)، اسلامشهر، پرند، ورامین را در دستور کار قرار داده، البته با افتخار ما این مار را قبول کردیم چون این تصمیم یک تصمیم منطقی بود و امیدواریم در ۱۱ ماه آینده مترو تا فرودگاه امام (ره) ادامه مییابد و پس از آن تا شهر پرند ادامه خواهد یافت.
وی خاطر نشان کرد: همچنین خط ۳ متروی تهران تا پایان سال به سمت اسلامشهر امتداد مییابد.
شهردار تهران در ادامه گفت: این جداسازیها مشکلی را از مشکلات تهران حل نمیکند و ممکن است امروز بگویند میخواهیم شهر ری را از تهران جدا کنیم و فردا بگویند میخواهیم در شمیرانات نیز فرمانداری مستقل ایجاد کنیم اما هیچکس چنین رفتاری را با پایتخت و شهر خود نمیکند و این کار کاملا غیر کارشناسی وغیر قانونی است.
شهردار تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر جمع آوری دکلها و آنتنها در سطح شهر و اجرا نشدن اقدامات لازم از سوی وزارت بهداشت در این زمینه گفت: شرکت مشترکی در شورای شهر برای اپراتورها پیش بینی شده که مسئول است دکلها را تایید کند تا دکلها بر اساس ضوابط نصب شوند و طبیعتا هم بحث زیبا سازی و هم محیط زیست در متن آن باید رعایت شود، اما متاسفانه در اوایل سال که بحث استفاده از موبایل و ورود اپراتورها مطرح بود مقداری آنتن به صورت بیرویه در شهر نصب شد و افرادی حتی احساس کردند در ملک شخصی خودشان میتوانند نسبت به نصب دکلها اقدام کنند، بدون آنکه توجه داشته باشند که چه مشکلاتی را از لحاظ محیط زیستی و سلامت ایجاد میکنند؛ اما اکنون با هماهنگی اپراتورها و با کنترل شورای شهر این معضلات در حال رفع است.